• De grootste lampenwinkel van Europa
  • Laagste prijsgarantie
  • Voor 22:00 besteld, morgen gratis bezorgd
  • Grote eigen voorraad
LAAGSTE PRIJS GARANTIE zonder talloze voorwaarden.
Dit is onze enige spelregel: Als u dezelfde lamp ergens anders goedkoper ziet ontvangt u het prijsverschil gewoon terug, wanneer u dit binnen 1 maand na bezorging aan ons meldt.

1) Aankoop:

Onze artikelen kunt u bij ons aanschaffen door online de bestelling te plaatsen. Dit kunt u doen door het artikel in het winkelwagentje te leggen. Vervolgens wordt er stap voor stap uitgelegd hoe u de bestelling kunt afronden.
lees meer


2) Betalingsmogelijkheden:

U kunt bij ons kiezen uit meerdere betalingsmogelijkheden: MisterCash, SOFORT, iDEAL, PayPal, creditcards en bankoverschrijving.
lees meer


3) Levertijd:

Artikelen die voorradig zijn, worden de volgende werkdag bij u afgeleverd, indien u de bestelling voor 23:00 uur heeft geplaatst en betaald.
lees meer


4) Verzendkosten:

Wij berekenen voor een standaard levering via onze webwinkel geen verzendkosten naar een geselecteerd aantal landen.
lees meer


5) Aflevering:

Een standaard levering wordt verzonden via DPD of DHL.
lees meer


6) Annuleren:

Zodra wij een bestelling hebben ontvangen, wordt deze - ongeacht de door u gekozen leverdatum - direct verwerkt en kan daarom niet meer worden geannuleerd.
lees meer


1) Aankoop

Wanneer u het gewenste artikel heeft uitgekozen, kunt u eerst het aantal gewenste artikelen aanklikken. Vervolgens dient u de artikelen in uw winkelwagen te leggen door op de oranje balk 'In winkelwagen' te klikken. U komt dan direct bij de winkelwagen. In dit scherm kunt u eventueel het aantal nog wijzigen.

In uw winkelwagen ziet u ook een overzicht van alle artikelen, het aantal en de levertijd.

Wilt u nog meer artikelen bestellen? Klik dan op 'verder winkelen'. Wanneer u het 2e artikel ook in uw winkelwagen legt, komt u direct weer in het overzichtsscherm van uw winkelwagen.

Is de bestelling compleet? Klik dan op de oranje balk 'bestelling afronden'. Er wordt dan gevraagd om uw gegevens in te voeren. Indien het factuuradres anders is dan het afleveradres, kunt u een ander adres opgeven.

Tevens kunt u kiezen voor een betaaloptie.

Heeft u al uw gegevens juist ingevoerd? Klik dan op de oranje balk 'bestelling afronden'. U krijgt dan een overzicht van de hele bestelling.

Indien alles klopt klikt u op de oranje balk 'plaats bestelling'. U ontvangt dan een bevestigingse-mail met daarin een link naar uw factuur.

Ziet u op het overzicht dat er iets niet klopt? Klik dan links op:

1 Winkelwagen (indien u bijvoorbeeld het aantal wilt wijzigen)

of op

2 Bestelformulier (indien u uw adres wilt wijzigen/corrigeren).


2) Betalingsmogelijkheden

- iDEAL

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als gebruiker van internetbankieren kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden vervolgens geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Zodra wij het bedrag hebben ontvangen, wordt uw bestelling aan u verzonden.

- PayPal en creditcards

PayPal is een veilige en snelle manier om online te betalen met gratis verzekering indien er niet zou worden geleverd.
Als u geen PayPal account heeft kunt u in PayPal als gast met uw creditcard betalen. U bent gratis en automatisch via PayPal verzekerd indien er niet zou worden geleverd en u behoeft geen Paypal account aan te maken. Uw betaling wordt automatisch direct verwerkt.

- Bankoverschrijving

Bij het afrekenen kunt u kiezen voor de betaaloptie Bankoverschrijving. U krijgt na het kiezen van betaling per bankoverschrijving een overzicht van het te betalen bedrag en een e-mail met de bestelgegevens en onze bankgegevens. U kunt dan zelf een bankoverschrijving doen op een voor u geschikt moment.
Een bankoverboeking kan echter wel 2 werkdagen duren, de verzending vindt plaats na ontvangst van uw betaling.


3) Levertijd

Bij al onze artikelen staat de levertijd vermeld.

Indien de door u bestelde artikelen op voorraad zijn en u de bestelling voor 23:00 uur heeft geplaatst en betaald, wordt uw bestelling de volgende werkdag bezorgd.

Levering van meubelen die op voorraad zijn, wordt verzorgd door onze meubelvervoerder. De levertijd is 1-2 weken.

Indien de artikelen niet op voorraad zijn wordt de levertijd bij het artikel aangegeven.

Indien een product uitverkocht is en niet meer na te leveren is vervalt de koopovereenkomst.

Alle gemelde of vermelde leveringstermijnen zijn slechts een indicatie en kunnen dan ook niet leiden tot enig recht of aansprakelijkheid.

Rietveld Licht en Wonen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige geleden schade als gevolg van onvoorziene omstandigheden of fouten tijdens het transport door de pakketdienst of ten tijde van de levering door de pakketdienst.


4) Verzendkosten

Indien u uw bestelling via onze webwinkel laat bezorgen, worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Dit geldt voor leveringen naar Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje en Groot-Brittannië. Dit geldt voor een standaard levering en niet voor de levering van onderdelen.

Wanneer u niet aanwezig bent bij de afleverpoging op de door uzelf gekozen afleverdag, wordt het pakket naar een Pickup Parcelshop of depot gebracht waar u het gedurende één week op kunt halen. Wanneer u het pakket niet ophaalt, wordt dit als een weigering aangemerkt en zullen de retourkosten worden ingehouden op de daarop volgende retourbetaling. Ook als een bestelling aan de deur wordt geweigerd, zullen de verzendkosten worden ingehouden.

5) Aflevering

- Standaard levering

U kunt zelf een voorkeur opgeven voor een leverdatum van maandag tot en met zaterdag.

Een standaard levering wordt verzorgd door DPD. Zeer grote pakketten (zoals bepaalde kapstokken) worden geleverd door DHL.

Levering door DPD: u ontvangt op de leverdatum een Track & Trace e-mail met daarin een tijdvak van één uur. In dat tijdvak is de levering van uw pakket gepland. Door middel van deze e-mail kunt u tot een half uur voor de geplande levertijd aangeven dat u het pakket liever op een andere datum wilt ontvangen of op een ander adres. U kunt ook aangeven dat het pakket direct bij een Pickup Parcelshop wordt geleverd óf dat het pakket bij uw huis achtergelaten mag worden. Rietveld Licht en Wonen heeft geen inzage in de instructies die u aan DPD geeft en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Levering door DHL: u ontvangt een Track & Trace e-mail waarmee u de zending kunt volgen. U ontvangt geen tijdvak van de levering.

Indien u vóór 23:00 uur uw bestelling plaatst en de door u bestelde artikelen voorradig zijn, wordt de bestelling de volgende werkdag (maandag tot en met vrijdag) geleverd. U kunt tijdens het plaatsen van uw order ook kiezen voor levering op een latere werkdag of zaterdag. Omdat u dient te tekenen voor ontvangst van de zending, vragen wij u een adres op te geven waarop iemand aanwezig is. Het is ook mogelijk om uw werkadres als afleveradres op te geven.

DPD/DHL levert op maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 en 19:30 uur. Bij bedrijven wordt tussen 9:00 en 17:00 uur geleverd.

Mocht u niet aanwezig zijn, dan zal het pakket bij de buren geleverd worden of naar een Pickup Parcelshop of depot gebracht worden waar u het op kunt halen. Deze informatie kunt u terugvinden via de Track & Tracelink die u heeft ontvangen. U kunt een pakket afhalen bij de Pickup Parcelshop of bij het depot op vertoon van uw legitimatiebewijs.

Wanneer u het pakket niet ophaalt, wordt dit als een weigering aangemerkt en zullen de retourkosten worden ingehouden op de retourbetaling. Ook als een bestelling aan de deur wordt geweigerd, zullen de verzendkosten worden ingehouden. Slechts in overleg met de helpdesk kunnen hier uitzonderingen op gemaakt worden.

- Comfort levering

De levering van grote dozen die niet door DHL kunnen worden bezorgd en meubelen wordt verzorgd door een gespecialiseerde meubeltransporteur. Deze zal vooraf telefonisch met u een afspraak maken over de dag en het tijdstip van aflevering. De levering vindt plaats tussen 1-2 weken na aankoop van de artikelen, mits de artikelen op voorraad zijn.

6) Annuleren

Wanneer wij uw bestelling en betaling hebben ontvangen en uw bestelling is voorradig, dan wordt uw bestelling direct verwerkt in ons volledig geautomatiseerde systeem. Dit geldt ook voor bestellingen waarbij de gekozen leverdatum pas over een aantal dagen is. Dit betekent dat bestellingen (die voorradig zijn) niet meer kunnen worden geannuleerd.

Bestellingen die niet voorradig zijn, kunnen wel worden geannuleerd.