• De grootste lampenwinkel van Europa
  • Laagste prijsgarantie
  • Snel in huis
  • Grote eigen voorraad

Retourzendingen


Wanneer een artikel niet aan je wensen voldoet, mag je het binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Omdat je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, retourneer je je artikel(en) op eigen gelegenheid en op eigen kosten.

Stap 1.
Zorg dat ieder artikel in je retourzending aan de volgende eisen voldoet:

- De leverdatum van het artikel is maximaal 30 dagen geleden.
- Het artikel is in originele staat. Dit betekent dat er geen enkele wijziging aan het artikel is aangebracht en het artikel schoon is en niet gebruikt.
- Het artikel dient goed en veilig verpakt te zijn, voor zover mogelijk in de complete originele verpakking (inclusief binnenverpakking). Eventuele andere beschermingsmaterialen dienen ook voor zover mogelijk aanwezig te zijn.
- De verpakking van het artikel mag niet beschreven zijn.

Stap 2.
Ieder te retourneren pakket dient ons ingevulde Retourformulier te bevatten. We verzoeken je pakketten die apart verzonden zijn niet aan elkaar te plakken of op andere wijze aan elkaar te verbinden, bij de vervoerders gaat dit namelijk niet goed.
Je ordernummer staat op de (digitale) orderbevestiging. Het is voor een snelle afhandeling van de retourzending van belang dat je ordernummer op het retourformulier staat. Heb je geen printer? Schrijf dan de op het retourformulier gevraagde informatie op een briefje en stop dit in het te retourneren pakket.

Stap 3.
Adresseer de retourzending aan:

AVA - Rietveld
Lelystraat 124
3364 AJ Sliedrecht


Houd er rekening mee dat wij niet in de gelegenheid zijn retourpakketten op te halen bij een pakketpunt. Stuur je zending dus aan ons retouradres en niet aan een pakketpunt.

Stap 4.
Kies een pakketdienst naar keuze. Je verzorgt en betaalt zelf een retourlabel. Je mag je pakket naar ons retourneren via iedere gewenste pakketdienst, behalve DHL (DHL levert vaak op zaterdag - in dat geval komt je pakket niet bij ons aan).

Bewaar je verzendbewijs tot je van ons een retourbevestiging hebt ontvangen waaruit blijkt dat het pakket bij ons is aangekomen.

Het is ook mogelijk om de bestelling in onze winkel in Sliedrecht terug te brengen. Dit kan alleen tijdens de openingstijden van de winkel.

Stap 5.
Wanneer je retourzending bij ons is aangekomen, zal deze zo snel mogelijk - echter uiterlijk binnen twee weken - verwerkt worden. Je ontvangt een e-mail van ons wanneer je retourzending verwerkt is.

Reclamaties


Wanneer een artikel verkeerd geleverd, beschadigd of defect is, dien je hierover binnen één maand na levering contact met ons op te nemen.

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, ontvangen wij graag een foto van de beschadiging of het defect. Indien het artikel defect is, kun je dit in sommige gevallen niet fotograferen. Wij vragen je dan een e-mail te sturen met een beschrijving van het defect of telefonisch contact op te nemen.

Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gepaard gaan met het vervangen of repareren van een product komen, indien de klacht gegrond is en er een afspraak gemaakt is met onze klantenservice, binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht.

Indien je besluit geen gebruik te willen maken van de door Rietveld Licht aangeboden oplossing, kun je het product op eigen kosten retourneren. Je kunt hiervoor onze standaard retourprocedure volgen.