- De grootste lampenwinkel van Europa
- Laagste prijsgarantie
- Snel in huis
- Grote eigen voorraad
Voorwaarden
Met het plaatsen van je bestelling ga je akkoord met de leverings-, garantie- en betalingsvoorwaarden van Rietveld Licht & Wonen.
Rietveld Licht & Wonen behoudt zich het recht voor de leverings-, garantie- en betalingsvoorwaarden te wijzigen. Voor een afgesloten koopovereenkomst gelden de voorwaarden zoals deze golden op de dag van de op de factuur vermelde datum.
Geen verzendkosten of orderkosten
Wij verzenden alle bestellingen, die via de webwinkel geplaatst worden, gratis. Je bestelling wordt standaard verzonden via DPD of - indien het een zeer groot pakket betreft - DHL.
Het is mogelijk een bestelling met verzending naar een buitenlands adres te plaatsen via onze internationale webwinkels. Je vindt deze door middel van het vlaggetje rechts bovenaan in de webwinkel. Verzending is alleen mogelijk naar Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Tsjechië. Let op: verzending naar eilanden is niet mogelijk.
- Nederlandse webwinkel (alleen Nederlandse adressen)
- Belgische webwinkel (België, Luxemburg)
- Duitse webwinkel (Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Tsjechië)
Indien we je bestelling en betaling voor 22.00 uur via onze Belgische webwinkel ontvangen, wordt de bestelling de volgende werkdag bij je aangeboden.
Je kunt de pakket(ten) volgen via de Track & Tracepagina. Je vindt de link naar je Track & Tracepagina in de klantpagina. De klantpagina vind je door in je orderbevestiging op 'Klantpagina' te klikken.
Indien je niet op het afleveradres aanwezig bent bij de afleverpoging, kan de pakketbezorger ervoor kiezen het pakket bij een van de buren te leveren. In veel gevallen zal de pakketbezorger ervoor kiezen het pakket bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop te leveren. Je vindt het adres en de openingstijden van de desbetreffende Parcelshop op uw Track & Tracepagina. Gedurende een week kun je het pakket daar ophalen. Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee. Wordt het pakket niet binnen een week opgehaald, dan zal het pakket naar Rietveld Licht geretourneerd worden. Wij merken dit aan als een weigering en zullen de gemaakte verzendkosten per pakket in mindering brengen op de terugbetaling van het aankoopbedrag van van je bestelling.
Gegarandeerde prijs
Rietveld Licht garandeert je dat de prijs zoals vermeld bij het artikel op de dag van bestelling en zoals vermeld op de factuur niet wordt verhoogd. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor gevolgen van de weergave van foutieve prijzen veroorzaakt door de internetserver of door hackers, computervirussen en andere omstandigheden waarin sprake is van overmacht.
Levertijd
Op onze website wordt bij alle artikelen op de productpagina vermeld of het artikel op voorraad is of niet. Als een artikel niet voorradig is, zal bij artikelen van ons eigen merk Lumidora de verwachte levertijd op de productpagina worden aangegeven. Wanneer je een artikel in je winkelmandje plaatst, staat de verwachte levertijd daar nogmaals aangegeven.
Indien je via Bancontact of via Paypal/creditcard betaalt, kun je tijdens het bestelproces zelf een gewenste bezorgdatum uitkiezen. Als je via bankoverschrijving betaalt, kun je een bezorgdag kiezen nadat wij je betaling ontvangen en verwerkt hebben. Wanneer wij je betaling hebben ontvangen, krijg je hiervan een bevestiging. In deze e-mail vind je tevens een link naar een pagina waar je de gewenste bezorgdatum aan kunt geven.
Indien een artikel niet op voorraad is, ontvang je van ons een e-mail zodra het artikel wel weer op voorraad is en je bestelling klaarstaat om verzonden te worden. In die e-mail kun je een bezorgdag uitkiezen. We verzenden de bestellingen van maandag tot en met vrijdag.
Indien een besteld product onverhoopt uitverkocht en niet meer na te leveren is, vervalt de koopovereenkomst. Alle gemelde of vermelde leveringstermijnen zijn slechts een indicatie en kunnen dan ook niet leiden tot enig recht of tot enige aansprakelijkheid.
Afmetingen
De afmetingen van onze artikelen worden zo zorgvuldig mogelijk op de artikelpagina vermeld. Let op: de aangegeven afmetingen zijn altijd een indicatie en kunnen ze in de praktijk enigszins afwijken van wat op de website vermeld staat. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Zaagmaten (de diameter van het zaaggat voor een inbouwspot) worden globaal gemeten en dienen slechts ter indicatie. Wij raden je aan de plafondgaten voor inbouwspots pas te maken wanneer je de bestelde inbouwspots in bezit hebt en zeker weet dat je de spots daadwerkelijk wilt gaan gebruiken.
Informatievoorziening
De informatie op onze website, zoals tips, levertijden, foto's en artikelomschrijvingen, wordt met zorgvuldigheid samengesteld. Wij kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten of onzorgvuldigheden in deze teksten. Uiteraard horen wij het graag indien je een fout op onze website ontdekt.
Het is mogelijk dat een artikel enigszins afwijkt van eenzelfde artikel dat eerder bij ons is aangeschaft. Dit komt doordat onze artikelen voortdurend vernieuwd en ontwikkeld worden. Het is mogelijk dat het door jou aangeschafte model in de tussentijd een upgrade heeft ondergaan en daarom iets afwijkt van het eerder aangeschafte exemplaar. Ook wanneer een product onder garantie wordt vervangen, kan het nieuwe product daarom afwijken van het product dat je had. Indien je meerdere exemplaren van een product gekocht hebt, zal alleen het product dat defect is, indien nodig, onder garantie worden vervangen. Het afwijken van het vervangende product kan geen reden zijn om ook je andere exemplaren te vervangen of aan te passen op onze kosten. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele (montage)kosten als gevolg hiervan.
Wanneer een artikel is uitverkocht, geven wij op onze website steeds zo actueel mogelijk de verwachte levertijd weer. Dit doen wij in voortdurend overleg met onze fabrikanten. Het is echter mogelijk dat levertijden uitlopen door omstandigheden waar wij helaas geen grip op hebben. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Wel hebben wij de plicht je zo accuraat mogelijke informatie te geven. Deze informatie vind je op onze website.
Al onze wandlampen en spots worden zonder snoer en stekker voor het stopcontact geleverd, tenzij anders vermeld.
Garantievoorwaarden
Rietveld Licht garandeert dat elk door haar geleverd verlichtingsarmatuur voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Als bij normaal - met de bestemming corresponderend gebruik - gebreken optreden in of aan het artikel, worden die door Rietveld Licht binnen de garantieperiode kosteloos hersteld.
Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden als het defect is veroorzaakt door:
- veranderingen in of aan het artikel die door jou of derden zijn aangebracht,
- onoordeelkundig gebruik of enig ander gebruik dan waarvoor het artikel is bedoeld,
- beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid,
- van buiten komend onheil zoals blikseminslag, blikseminductie etc.,
- oververhitting door gebruik van een te hoog wattage gloei- of halogeenlamp,
- blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude,
- schade aan buitenlampen ontstaan door buitengewone of extreme weersomstandigheden.
Ook gevolgschade veroorzaakt door het defect gaan of zijn van het artikel valt niet onder de garantie.
Omdat onze producten voortdurend in ontwikkeling zijn en worden vernieuwd of verbeterd, kan het voorkomen dat wanneer een product onder garantie vervangen moet worden, het vervangende product afwijkt van het product dat je had. Indien je meerdere exemplaren van een product hebt gekocht, zal alleen het product dat defect is indien nodig onder garantie worden vervangen. Het afwijken van het vervangende product kan geen reden zijn om ook de andere exemplaren op onze kosten te vervangen of aan te passen.
Je hebt - vanaf de dag dat je je bestelling hebt ontvangen - twee jaar garantie op je aankoop. Op LED lichtbronnen bieden wij je ook twee jaar garantie. Bij vervangingen onder garantie blijft de oorspronkelijke aankoopdatum bepalend voor de garantietermijn.
Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.
De verzendkosten die gepaard gaan met het vervangen of repareren van een product komen, indien de klacht gegrond is en er een afspraak gemaakt is met onze klantenservice, binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht.
Indien je besluit geen gebruik te willen maken van de door Rietveld Licht aangeboden oplossing, kun je het product op eigen kosten retourneren. Je kunt hiervoor onze standaard retourprocedure volgen.
Indirecte kosten, veroorzaakt door het buiten bedrijf zijn van een defect artikel of het moeten verwijderen en weer moeten aanbrengen door jou of door derden, komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Reclamaties
Wil je een afleveradres of factuuradres nog wijzigen na het plaatsen van een order?
Factuuradres wijzigen
Wanneer wij je betaling hebben verwerkt, is het wijzigen van het factuuradres niet meer mogelijk. Als je toch het factuuradres wilt wijzigen, dan heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Indien je voor een betaling via bankoverschrijving hebt gekozen en je betaling nog niet verwerkt is, kan je factuuradres wel nog aangepast worden.
Afleveradres wijzigen
Wij kunnen het afleveradres alleen wijzigen wanneer het pakket nog niet bij de pakketdienst aangemeld is. In dat geval kun je ons het beste even bellen zodat wij het adres tijdig aan kunnen passen. Zie je via je klantpagina dat je pakket bij de pakketdienst aangemeld is? Dan kun je je adres alleen nog maar op de volgende manieren wijzigen:
DPD - op de dag van levering ontvang je een e-mail van DPD met daarin een verwacht levertijdvak. In deze e-mail vind je een link waarmee je afleveradres kunt wijzigen.
DHL - neem alsjeblieft telefonisch contact met ons op, zodat wij DHL kunnen bellen om te vragen of het adres nog gewijzigd kan worden.
Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.
De verzendkosten die gepaard gaan met het vervangen of repareren van een product komen, indien de klacht gegrond is en er een afspraak gemaakt is met onze klantenservice, binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht.
Indien je besluit geen gebruik te willen maken van de door Rietveld Licht aangeboden oplossing, kun je het product op eigen kosten retourneren. Je kunt hiervoor onze standaard retourprocedure volgen.
Retourzendingen
Het is mogelijk om artikelen te retourneren wanneer deze niet aan je verwachtingen voldoen. De artikelen dienen binnen de zichttermijn van 30 dagen geretourneerd te worden.
Na ontvangst van je bestelling heb je een zichttermijn van 30 dagen. Wil je een artikel retourneren dan kun je dat volgens de standaard retourprocedure doen. De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening. Je verzorgt en betaalt zelf een retourlabel. Bewaar je verzendbewijs tot je van ons per mail bevestiging van je retourzending hebt ontvangen, zo weet je zeker dat het pakket bij ons is aangekomen.
Het is mogelijk dat je bestelling in meerdere pakketten naar je wordt verzonden. In dat geval zijn de verzendkosten van al deze pakketten voor eigen rekening.
De eventueel gemaakte montagekosten of kosten voor niet-standaard (bijvoorbeeld aangetekende) levering zijn ook voor eigen rekening.
Ons retouradres is:
AVA - Rietveld
Lelystraat 124
3364 AJ Sliedrecht
Je mag je bestelling of een deel daarvan ook - tijdens de openingstijden - in onze showroom in Sliedrecht terugbrengen. De retourvoorwaarden die gelden voor het retour zenden van een bestelling, gelden ook voor het terugbrengen in de showroom. Wanneer je naar de showroom komt, vragen wij je ook het ingevulde retourformulier mee te nemen.
De retour te sturen artikelen moeten in originele staat zijn, verpakt in de originele verpakking inclusief de complete originele binnenverpakking. Eventuele beschermende luchtkussenfolie aan de buitenzijde dient ook aanwezig te zijn. De verpakkingsdozen mogen niet zijn beschreven. Kortom: het artikel dient verpakt te zijn zoals het verpakt was op het moment van levering.
Voor een voorspoedige afhandeling van je retour is het belangrijk dat je een ingevuld retourformulier aan je retourzending toevoegt.
Wanneer wij je bestelling en betaling hebben ontvangen en je bestelling is op voorraad, dan wordt deze in ons volledig geautomatiseerde systeem direct verwerkt. Dit geldt ook voor bestellingen waarbij de gekozen leverdatum pas over een aantal dagen is. Dit betekent dat bestellingen (die op voorraad zijn) niet meer kunnen worden geannuleerd. Bestellingen die niet op voorraad zijn, kunnen wel worden geannuleerd. Neem hiervoor contact op met de helpdesk.