Voorwaarden


Met het plaatsen van uw bestelling geeft u te kennen dat u akkoord gaat met de leverings-, garantie- en betalingsvoorwaarden van Rietveld Licht & Wonen.

Rietveld Licht & Wonen behoudt zich het recht voor de leverings-, garantie- en betalingsvoorwaarden te wijzigen. Voor een afgesloten koopovereenkomst gelden de voorwaarden zoals deze golden op de dag van de op de factuur vermelde datum.

Geen verzendkosten of orderkosten


Wij verzenden bestellingen gratis. Uw bestelling wordt standaard verzonden via DPD of - indien het een zeer groot pakket betreft - DHL.

U kunt een bestelling naar een buitenlands adres plaatsen via onze internationale webwinkels, te vinden door middel van het vlaggetje rechts bovenaan in de webwinkel. Verzending is alleen mogelijk naar Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Tsjechië, Spanje en Frankrijk. Let op: verzending naar eilanden is niet mogelijk.

Indien u vóór 23:59 uur bestelt en betaalt via onze Belgische webwinkel, wordt uw bestelling de volgende werkdag gratis bezorgd.

U kunt uw pakket(ten) volgen via de Track & Tracepagina. U vindt de link naar uw Track & Tracepagina in uw klantpagina. Uw klantpagina vindt u door in uw orderbevestiging op 'Klantpagina' te klikken.

Indien u niet op het afleveradres aanwezig bent bij de afleverpoging, kan de pakketbezorger ervoor kiezen het pakket bij een van uw buren te leveren. In veel gevallen zal de pakketbezorger ervoor kiezen het pakket te leveren bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. U vindt het adres en de openingstijden van de betreffende Parcelshop op uw Track & Tracepagina. U kunt het pakket gedurende een week ophalen bij de Parcelshop op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Hierna zal het pakket naar ons geretourneerd worden. Wij merken dit aan als een weigering en zullen de gemaakte verzendkosten per pakket in mindering brengen op de terugbetaling van het aankoopbedrag van uw order.

Gegarandeerde prijs


Rietveld Licht & Wonen garandeert dat de prijs zoals vermeld bij het artikel op de dag van bestelling en zoals vermeld op de factuur niet wordt verhoogd. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor gevolgen van de weergave van foutieve prijzen veroorzaakt door de internetserver of door hackers, computervirussen en andere omstandigheden waarin sprake is van overmacht.

Levertijd


Op onze website staat bij alle artikelen op de productpagina vermeld of het artikel op voorraad is of niet. Als een artikel niet voorradig is, zal bij artikelen van ons eigen merk Lumidora de verwachte levertijd op de productpagina worden aangegeven. Wanneer u een artikel in uw winkelmandje plaatst, staat de verwachte levertijd daar nogmaals aangegeven.

Indien u betaalt via Bancontact of via Paypal/creditcard, kunt u tijdens het bestelproces kiezen voor een gewenste bezorgdatum. Als u betaalt via bankoverschrijving, kunt u een bezorgdag kiezen nadat wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt. Wanneer wij uw betaling hebben ontvangen, stellen wij u hiervan op de hoogte per e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar een pagina waar u de gewenste bezorgdatum aan kunt geven.

Als het artikel wat u heeft besteld niet voorradig is, ontvangt u van ons een e-mail zodra het artikel weer op voorraad is en uw bestelling klaarstaat om verzonden te worden. In die e-mail kunt u kiezen voor een gewenste bezorgdag.
De verzendafdeling is werkzaam van maandag tot en met vrijdag.

Indien een besteld product onverhoopt uitverkocht en niet meer na te leveren is, vervalt de koopovereenkomst. Alle gemelde of vermelde leveringstermijnen zijn slechts een indicatie en kunnen dan ook niet leiden tot enig recht of tot enige aansprakelijkheid.

Afmetingen


De afmetingen van onze artikelen worden zo zorgvuldig mogelijk vermeld op de artikelpagina. Echter zijn de afmetingen altijd een indicatie en kunnen ze in de praktijk enigszins afwijken van wat op de website vermeld staat. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Zaagmaten (de diameter van het zaaggat voor een inbouwspot) worden globaal gemeten en dienen slechts ter indicatie. Wij raden u aan de plafondgaten voor inbouwspots pas te maken wanneer u de bestelde inbouwspots in uw bezit heeft en zeker weet dat u de spots daadwerkelijk wilt gaan gebruiken.

Informatievoorziening


De informatie op onze website, zoals tips, levertijden, foto's en artikelomschrijvingen, wordt met zorgvuldigheid samengesteld. Wij kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten of onzorgvuldigheden in deze teksten. Uiteraard vernemen wij het graag van u als u een fout op onze website ontdekt.

Het is mogelijk dat een artikel enigszins afwijkt van eenzelfde artikel dat eerder bij ons is aangeschaft. Dit komt doordat onze artikelen voortdurend vernieuwd en ontwikkeld worden. Het is mogelijk dat het door u aangeschafte model in de tussentijd een upgrade heeft ondergaan en daarom iets afwijkt van het eerder aangeschafte exemplaar. Ook wanneer een product onder garantie wordt vervangen, kan het nieuwe product daarom afwijken van het product dat u had. Indien u meerdere exemplaren van een product heeft gekocht zal alleen het product dat defect is, indien nodig, onder garantie worden vervangen. Het afwijken van het vervangende product kan geen reden zijn om ook uw andere exemplaren te vervangen of aan te passen op onze kosten. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele (montage)kosten als gevolg hiervan.

Wanneer een artikel is uitverkocht proberen wij de verwachte levertijd zo actueel mogelijk te houden op onze website. Dit doen wij in voortdurend overleg met onze fabrikanten. Het is echter mogelijk dat levertijden uitlopen door omstandigheden waar wij helaas geen grip op hebben. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Wel hebben wij de plicht u van zo accuraat mogelijke informatie te voorzien na overleg met onze fabrikanten en leveranciers.

Al onze wandlampen en spots worden geleverd zonder snoer en stekker, tenzij anders vermeld.

Garantievoorwaarden


Rietveld Licht & Wonen garandeert dat elk door haar geleverd verlichtingsarmatuur voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Als bij normaal met de bestemming corresponderend gebruik gebreken optreden in of aan het artikel worden die door Rietveld Licht & Wonen binnen de garantieperiode kosteloos hersteld.

Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden als het defect is veroorzaakt door:

- veranderingen in of aan het artikel die door u of derden zijn aangebracht
- gebreken die zijn ontstaan door onoordeelkundig gebruik of enig ander gebruik dan waarvoor het artikel is bedoeld
- beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid
- van buiten komend onheil zoals blikseminslag, blikseminductie etc.
- oververhitting door gebruik van een te hoog wattage gloei- of halogeenlamp
- blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude.
- schade aan buitenlampen ontstaan door buitengewone of extreme weersomstandigheden.

Ook gevolgschade veroorzaakt door het defect gaan of zijn van het artikel valt niet onder de garantie.

Omdat onze producten voortdurend in ontwikkeling zijn en worden vernieuwd of verbeterd kan het voorkomen dat wanneer een product vervangen moet worden onder garantie het vervangende product afwijkt van het product dat u had. Indien u meerdere exemplaren van een product heeft gekocht zal alleen het product dat defect is indien nodig onder garantie worden vervangen. Het afwijken van het vervangende product kan geen reden zijn om ook uw andere exemplaren te vervangen of aan te passen op onze kosten.

U heeft - vanaf de dag dat uw bestelling is geleverd - twee jaar garantie op uw aankoop. Op LED lichtbronnen heeft u ook twee jaar garantie. Op andere lichtbronnen (zoals gloeilampen en halogeenlampen) heeft u een half jaar garantie.
Bij vervangingen onder de garantie blijft de oorspronkelijke aankoopdatum bepalend voor de garantietermijn.

Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht & Wonen vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht & Wonen heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gepaard gaan met het vervangen of repareren van een product komen, indien de klacht gegrond is en er een afspraak gemaakt is met onze klantenservice, binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht & Wonen. U kunt hierbij gebruikmaken van ons retourportaal. Wanneer u de retourzending zelf verzorgt, vergoeden wij alleen de standaard verzendkosten (geen aangetekende verzending, expresse-toeslag of andere toeslagen).

Indien u besluit geen gebruik te willen maken van de door Rietveld Licht & Wonen aangeboden oplossing, kunt u het product op eigen kosten retourneren. U kunt hiervoor onze standaard retourprocedure volgen.

Indirecte kosten, veroorzaakt door het buiten bedrijf zijn van een defect artikel of het moeten verwijderen en weer moeten aanbrengen door uzelf of door derden, kunnen niet voor vergoeding in aanmerking komen.

Reclamaties


Wilt u uw afleveradres of factuuradres nog wijzigen na het plaatsen van uw order?

Factuuradres wijzigen
Wanneer wij uw betaling hebben verwerkt, is het wijzigen van het factuuradres niet meer mogelijk. Als u toch het factuuradres wilt wijzigen, dan heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Indien u heeft gekozen voor een betaling via bankoverschrijving en uw betaling is nog niet verwerkt, dan kan uw factuuradres nog aangepast worden.

Afleveradres wijzigen
Wij kunnen het afleveradres alleen voor u wijzigen wanneer uw pakket nog niet is aangemeld bij de pakketdienst. U kunt in dat geval het beste telefonisch contact met ons opnemen zodat wij het adres tijdig aan kunnen passen. Ziet u via uw klantpagina dat uw pakket is aangemeld bij de pakketdienst? Dan kunt u uw adres op de volgende manieren wijzigen:
DPD - op de dag van levering ontvangt u een e-mail van DPD met daarin een verwacht levertijdvak. In deze e-mail vindt u een link waarmee u uw adres kunt wijzigen.
DHL - neemt u alstublieft telefonisch contact met ons op, zodat wij DHL kunnen bellen om te vragen of uw adres nog gewijzigd kan worden.

Wanneer er sprake is van een ondeugdelijk (defect of beschadigd) product, stelt Rietveld Licht & Wonen vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Rietveld Licht & Wonen heeft het recht om het product te vervangen of te repareren voordat er een plicht bestaat om het aankoopbedrag terug te betalen.

De verzendkosten die gepaard gaan met het vervangen of repareren van een product komen, indien de klacht gegrond is en er een afspraak gemaakt is met onze klantenservice, binnen de garantietermijn voor rekening van Rietveld Licht & Wonen. U kunt hierbij gebruikmaken van ons retourportaal. Wanneer u de retourzending zelf verzorgt, vergoeden wij alleen de standaard verzendkosten (geen aangetekende verzending, expresse-toeslag of andere toeslagen).

Indien u besluit geen gebruik te willen maken van de door Rietveld Licht & Wonen aangeboden oplossing, kunt u het product op eigen kosten retourneren. U kunt hiervoor onze standaard retourprocedure volgen.

Retourzendingen


Het is mogelijk om artikelen te retourneren wanneer deze niet aan uw verwachtingen voldoen. De artikelen dienen binnen de zichttermijn van 30 dagen geretourneerd te worden.

De kosten voor het retour sturen zijn voor uw eigen rekening. Als u uw retourzending aanmaakt via ons retourportaal, betaalt u wel minder dan gewoonlijk. De kosten van het retourneren bedragen €6,00 per pakket. Dit bedrag wordt ingehouden op het retourbedrag. N.B. U maakt voor ieder afzonderlijk pakket dat u retourneert een retourlabel aan.

Het is mogelijk dat uw order in meerdere pakketten naar u wordt verzonden. In dat geval zijn de verzendkosten van al deze pakketten voor uw rekening.

Voor artikelen met een afwijkende maat en/of hoog gewicht vindt u de retourinstructies in uw orderbevestiging. De retourkosten hiervan wijken af van de hierboven genoemde standaard retourkosten.

De eventueel gemaakte montagekosten of kosten voor niet-standaard (bijvoorbeeld aangetekende) levering zijn ook voor uw rekening.

Ons retouradres is:

Rietveld Licht & Wonen
Nieuwland Parc 6
2952 DA Alblasserdam.

U mag (een deel van) uw order ook onder openingstijden retourneren in onze winkel in Sliedrecht. De retourvoorwaarden die gelden voor het retour zenden van een bestelling, gelden ook voor het terugbrengen in de winkel. Wanneer u naar de winkel komt, vragen wij u ons ingevulde retourformulier mee te nemen.

De retour te sturen artikelen moeten in originele staat zijn, verpakt in de originele verpakking inclusief de complete originele binnenverpakking. Eventuele beschermende luchtkussenfolie aan de buitenzijde dient ook aanwezig te zijn. De verpakkingsdozen mogen niet zijn beschreven. Kortom: het artikel dient verpakt te zijn zoals het verpakt was op het moment van levering.

Voor een voorspoedige afhandeling van uw retourzending is het belangrijk dat u een ingevuld retourformulier aan uw retourzending toevoegt.

Wanneer wij uw bestelling en betaling hebben ontvangen en uw bestelling is voorradig, dan wordt uw bestelling direct verwerkt in ons volledig geautomatiseerde systeem. Dit geldt ook voor bestellingen waarbij de gekozen leverdatum pas over een aantal dagen is. Dit betekent dat bestellingen (die voorradig zijn) niet meer kunnen worden geannuleerd. Bestellingen die niet voorradig zijn, kunnen wel worden geannuleerd.